Snuppananni

Hjärna & Hjärta?!

Publicerad 2009-01-22 20:16:32 i Vardagens påhitt,

Man kanske skulle börja blogga lite oftare. Verkar ju vara "poppis" o göra de nu för tiden.. :D Men roligast av allt är ju faktiskt att läsa alla andras både vettiga o helt ovettiga bloggar.


Alla på jobbet tycker att jag ska börja blogga om mitt liv, för det händer så mycket spännande. Men jag vet inte riktigt om jag tycker de stämmer.


Ja mena, är de inte bra att ha killar åt alla håll som på sina håll har en massa tjejer o en hel drös med andra problem kring sig? Hur spännande är de egentligen.
Är de inte bra för hjärnan att få tänka lite o lösa en massa problem om dagarna? Vad har man den annars till.
Vad ska man med ett hjärta till om det inte är till för att man ska tycka om folk?
Men frågan är ju vad man ska med dessa problematiska killar till? för att hjärnan ska få sig lite att bita i eller för hjärtat ska lära sig uthärda alla möjliga motgångar?


Inget är lätt här i livet och det var ingen som skrev nån bruksanvisning till mig när jag föddes heller.
Man får lov o ta ett litet steg frammåt varje dag och leka sig fram till "rätt" lösningar. Vem som nu vet vad som är rätt o fel.


Har mina kollegor inget spännande liv leva själva då?
Verkar inte så, dom har tjej/kille, hus, barn, bil. Allt sånt där "vanligt".
Inga känsloproblem som tex; vilken vill jag ha, vem är bäst för mig.
Deras problem är ju istället; vem skottar snön?, vilken hämtar på dagis?, vilken tapet ska vi ha i vardagsrummet? osv.

Det verkar ju då som att jag har ett mycket mer händelserikt liv, fast de vissa dagar är helt dött och man sitter här o berättar för dom som vill läsa.


Mitt liv är lika tråkigt som alla andras egentligen, med skillnaden att jag kan göra de väldigt spännande ganska fort, men det kan orsaka problem lika fort också.

Ni har inget mer värdefullt än erat eget liv. Så ta hand om det på bästa sätt!


"förvänta dig de värsta, men hoppas alltid på det bästa"


//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela