Snuppananni

Inflyttningsmiddag o Snööö

Publicerad 2009-01-24 13:10:39 i Vardagens påhitt,

Var på inflyttningsfest igår kväll hos min fd svägerska o hennes pojke. Kom väl som vanligt efter alla andra. Men som ordspråket lyder "fint folk kommer alltid lite sent!".


Blev bjudna på en helt underbar middag bestående av Lax i ugn, potatis o sås o hembakt bröd. Hela min fd svärfamilj var där tillsammans med min fd svägerskas pojkväns familj. Var riktigt trevligt.

Blev väl några cider o en baileys innan kvällen rundades av o min chafför körde hem mig. :D


Idag så består dagen mest av matlagning o bak. Har fått nån släng av kökssjuka. ;D

Vaknade med en skön känsla av att idag skulle jag bara hålla mig inne i värmen och fixa.
Känslan var helt rätt, för när jag kika ut genom fönstret så toksnöade de. Hade säkert kommit 3-4 cm  vid 11 i förmiddags. Men var ju tvungen att åka till affären o shoppa lite ändå. Så det var bara att klä på sig. ta spaden i trappen o skotta sig ut till bilen. Skotta av bilen all snö o sen brumma iväg på gator där man inte visste var de började eller slutade pga alla snö.


Det snöar fortfarande och de sägs att de ska ramla ner ca 1-2 dm innan de slutar.


Håller på o bakar limpor nu. Får så om dom går att äta eller inte. Första försöket. Ska kika till dom nu. Dom är klara!!! wee måste provsmaka.


Sen lär man väl snart ut o skotta igen så man slipper snö i skorna i morgon. För ingen annan i min port vågar ju ta tag i spaden.

//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela