Snuppananni

Söndag= Vilodag?

Publicerad 2009-01-31 21:33:25 i Vardagens påhitt,

Men inte för mig. Nej jag har en hel lista att bocka av under morgondagen.


Punkt 1. Tvätt
Först så ska jag ge mig på tvätten. Som om de inte varit nog med att ta bara kläderna så kom jag på att sängkläderna skulle behöva bytas o då kan jag ju ändå ta täcken o kuddar. Men det blev inte nog där heller. Kom på att om jag ändå håller på så kan jag väl lika gärna ta vinterjackorna både den privata o arbetsjackan. Allt detta blir väl ca 3 korgar o typ 8 maskiner eller nått o ska vara rent o torrt på 3 tim. Jag får lite att bita i tror jag. :D

Passade även på att inhandla 2 nya kuddar när jag var på Jysk o köpte tennisbollar till mitt tvättande. Så nu får jag ännu mer o tvätta.

Punkt 2  Handling.
Måste inhandla riktiga vintervantar. Nu när de är så griskallt o man är ute o härjar i snön så kan de vara bra att ha.

Sen skulle jag väl även ha vart på Biltema o köpt nån form av spolarvätska till bilkraken. Blir så drygt om man skulle ut o åka långt efter nån stor väg o datorn säger PLIING PLONG o meddelar att spolarvätskan är slut o man ligger bakom nån stor lastbil som kastar skit på en så man inte ser nå.Stackarn skulle även ha behövt en tvätt nån vacker dag, för nu ser han hemsk ut.

Måste även komma på nå bra o köpa till vännen som fyller år i veckan. Men vad köper man till nån som redan har allt??


Punkt 3 planering inför kommande vecka.
Blir väl jobb o träning men kanske även lite ledighet. Blir man ledig nån dag så vet man aldrig vad de kan bli för äventyr. Skulle vara skönt med en semester.


Blir lite avis på D som ska åka till Vemdalen o åka skoter en hel vecka nästa vecka. Usch va orättvist. Jag hade oxå velat åkt dit. Var ju där förra året o hade superskoj.


Punkt 4 umgås med nån vän.


Punkt 5 möte med mina scouter.
Får väl se om dom överlevde sin skidhelg eller inte. Blir ensam ledare denna söndag med 8 hormonstinna tonårspojkar. FARLIGT!!


Sen när allt detta är avklarat så kanske jag kan få lite ledigt o sova en stund innan nästa vecka börjar.  Suck o söndagar ska vara vilodagar??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela