Snuppananni

Nytt Bm besök

Publicerad 2010-04-15 16:30:59 i Vardagens påhitt,

Då var vi till barnmorskan igår då o kollade hur lill*n mår.
Verkade vara bra med både mamma o barn :).
Mitt blodtryck låg på 115/70 så de såg fint ut.
Grodan hade 146 i hjärtslag och pickade på riktigt starkt.
Sf måttet var 28 så de stämde bra med kurvan oxå.
Skulle ta lite fler prover nästa gång jag ska dit.
H*n låg med huvudet neråt o rumpan uppe vid mitt högra revben o sparkade lite grann när Bm bökade runt.

Pratade även lite grann om myter kring vad de blir för kön. Beroende på hur magen såg ut så skulle de bli pojke, hormonranden på magen var pojke, men hjärtljuden sa tjej enligt dessa myter. Vad vet jag, men oavsett så blir de älskat och de är väl de som är de viktiga.

Konstaterade även att jag har en släng av foglossning och bör varva ner o ta det lite lugnare. Men de är svårt när man har ett arbete med monotona rörelser o tidspress.
Men nu är de bara 10 arbetsdagar och totalt 15 dagar kvar innan jag går hem.

Just nu bråkar grodan runt för fullt i magen. Tycker nog inte om när jag är för stilla.

Ska nog ta mig en dusch och sen åka iväg o kika efter en födelsedagspresent till en kompis som fyller 20 i morgon.

Bara 80 dagar kvar nu, längtar verkligen efter att se vad som gömmer sig i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela