Snuppananni

Helgen som gått!

Publicerad 2010-04-18 17:57:49 i Vardagens påhitt,

Snart har ännu en helg gått! Hur kan de vara så att all ledig tid går så fort medan alla arbetsdagar går supersakta?

Fredagen vart ganska lugnt. Först vart de arbete o kinalunch med kollegorna, en mammaledig kollega och hennes bebis var oxå med. Riktigt trevligt.

Sen hem o duscha. På kvällen var vi bortbjudna till Vivi på fika. Gumman fyllde 20 år.
Hjälpte henne fixa till lite i lägenheten, älsklingen byggde ihop soffan medan jag o madde gjorde lite småfix. Blev kvar hos henne till 23 tiden då de var dags att åka hem o få lite sömn.

Lördagen var de skotertävling i Nybrobacken inplanerad. Så upp tidigt för att åka o lasta på skotrarna o dit o testköra lite. Jag var kameraansvarig dagen till ära. Kommer nog en bild lite senare.
Älsklingen slutade 4a i finalen så de var bra kört av han även fast skotern inte alls gick som den skulle. I deras klass var dom visserligen bara 7 startande men ändå. Var även massor med nyare skotrar där och tävlade oxå.  Var lite kallt och blåsigt med inslag av regn, men de skrämde tydligen inte bort publiken. Var jättemycket folk där och tittade.

På kvällen var de tänkt att vi skulle åka till Vivi på fest men jag mådde tjyvens efter vi kom hem från tävlingen. Älsklingen försökte truga o muta med all möjlig mat och dryck utan att de hjälpte.
Mådde illa, nästan som när man är magsjuk. Fick tillslut i mig en halv skål vaniljyougurt o ett glas vatten. Sen bädda jag ner mig i sängen vid halv 7. kände mig lite bättre efter nån timme o åt lite glass. Vid halv 10 hade aptiten återkommit o jag tog en varma koppen o gick o sov för natten.

Idag söndag har de betats av en att-göra lista utan dess like. Allt från städa huset till tvätta bil o kläder. Så nu är de snart dags att tända grillen. Allas våran däckslav kommer förbi o äter lite med oss oxå, ska bli skoj.

Hoppas alla andra haft en trevlig helg med.

//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela