Snuppananni

Uppdatering av livet!

Publicerad 2010-04-26 17:04:12 i Vardagens påhitt,

Usch så jag är dålig på att uppdatera här. Men jag har inte riktigt tiden heller. har så mycket annat att pysla med.

I helgen var de fullt upp. Lördagen bjöd först på provkörning av skoter i Nybrobacken. Älsklingen,Svärfar o Andreas var dit o utnyttjade den sista snön i stan.Jag och grodan fick en försiktig åktur upp för halva backen för att kunna ta lite bilder o nån film på testkörningen. Var kul o se vilken skillnad allt meckande hade gjort. Dom verkade väldigt nöjda med resultatet i varjefall. Det är ju Backtävling i Gesunda till helgen så då måste skotern gå som ett skållat troll.

På eftermiddagen så  tog vi oss an min lillebrors mopedbil som inte vill fungera som den ska. Var till Ludvika och hämtade den i tisdags. Men bara namnet säger ju varför den inte fungerar. Kina må ha god mat men int f*n kan dom göra mopedbilar. Visade sig dock efter lite känna o klämma att variatorn satt helt löst. Den borde inte ens ha gått att köra en meter. Men vi lyckades köra den upp på släpvagnen och av igen o sen parkera den där den står nu. Så gick gjorde den. Älsklingen fick nästan riva hela bilen för att kunna ta loss den oxå. Men nu är de bara o hoppas på att de finns delar att köpa så den går att laga.

Kvällen bjöd på grillning av flintstek, med pommes och halloumi ost.
Efter de var vi så trötta att de blev tv tittande i sängen och lite sortering av bebiskläderna. Måste ju sortera upp storlekarna lite. Kan ju inte ha allt framme för då tror man att man har massor med rena kläder osså upptäcker man att de är storlek 68 eller nåt. Då blir de jobbigt. Så nu är de bara storlek 50 o 56 som ligger i garderoben. Men de är ju en hel del de med. Stackars bebis kommer nog inte hinna med o använda allt innan de är urväxt.

Söndagen blev en lugnets dag. Glass i Torsång, beställning av babyskydd till bilen och en kik på Lager 70 som öppnade i fredags. Avnjöt även en American take away pizza som avslutning på dagen.

Idag har de varit jobb för hela slanten. Älsklingen jobbar Em o kommer inte hem föräns 12 i natt.
Ska nog ta mig lite rester av grillmaten och sätta mig i soffan och kika lite tv.

I morgon blir de förlossningsföreläsning (långt ord) på Mvc. Är ju dags att börja fundera över sånt nu när de bara är 69 dagar kvar. Men ännu bättre är att då är de bara 3 dagar kvar innan jag blir ledig för låååång tid framöver. Ska bli skönt.

//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela