Snuppananni

Bvc och datordöd

Publicerad 2010-12-13 18:48:03 i Vardagens påhitt,

Då var jag till Bvc med Rasmus på förmiddagen. Han är verkligen stora killen nu. Väger 8330 gram och är 70,5cm lång. Inte kostigt att de är tungt o gå o bära på honom. Han blev ju 5 månader i torsdags och med den vikten och längden så kan han ju inte vara släkt med mig eftersom jag vid den åldern vägde typ 5kg eller nått.

När vi kom hem från Bvc och Rasmus sov middag så tänkte jag passa på att uppdatera denna sida lite. Men då hade min dator lagt av. Provade att starta den, men den startar bara till i 2 sek o sen lägger den av igen. Jag får lite smått panik och försöker få tag på min datakunniga bror så han kan säga vad som är fel, men han svarar ju inte eftersom han jobba.
Är så rädd för att alla mina bilder på Rasmus ska vara borta.
Efter mycket om och men så får jag fram min gamla bärbara dator som jag köpte 2002. Får i internet och startar den. Men den är ju så seg så de tog ju minst 30 min innan jag kom ut på nätet. Så fort jag försöker göra mer än en sak åt gången så hänger den sig. Fläkten går hela tiden på den och den låter illa, så denna dator låter som grannens tröskverk. Så de är inte alls kul.
Men just nu är jag glad att jag har en dator så jag kan leta efter tips på internet om vad som kan vara felet på min stationära. Har kommit fram till att de kanske med lite tur bara är nätaggregatet som har gjort sitt. Men jag ska konsultera min lillebror när han kommer hit ikväll så får vi se vad de blir. Slutar väl antingen med nån liten billig pryl eller med en ny dator. 

Nä nu ska jag nog slänga mig i duschen en vända och sen blir de nog soffan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela