Snuppananni

Dags att börja jobba?

Publicerad 2010-12-06 17:09:03 i Vardagens påhitt,

Ja då är de dags att avbryta mammaledigheten och börja jobba lite igen. Fast bara en kort stund.
Ringde och prata med chefen idag då jag hört rytkesvägen att de är dags att städa ur de nyrenoverade lägenheterna på Betesgatan 6 efter nyår. Jag har alltid tyckt bäst om att städa nyrenoveringar.

Chefen var positiv till att jag skulle komma tillbaka o hjälpa dom lite. Det blir bara 4 tim per dag till dess att alla lägenheter är färdiga. Ska bli skönt att komma tillbaka ut bland lite vuxet folk och inte bara en massa bebisbabbel. Anledningen till att de bara blir halvtid är att Rasmus inte äter själv ännu. Jag ammar han fortfarande helt, plus en smakportion per dag.
Jag får spara lite dagar och samtidigt så får jag in lite mer pengar än om jag går enbart på FK.
Stefan ska antagligen byta skift de veckor han vanligtvis gör förmiddag och på så vis kunna vara hemma med Rasmus på förmiddagarna och jobba eftermiddag istället. Då spar vi på bådas dagar men jag kan fortfarande jobba en del. Känns faktiskt bra. Jag har ju trotts allt varit hemma sedan 1 maj.

Nu ska jag bara invänta ett telefonsamtal från chefen här nån dag där jag får bekräftat vilken dag jag ska börja jobba.

Nu ropar Rasmus.. Got to go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela