Snuppananni

Födelsedagskalas

Publicerad 2010-12-13 18:35:34 i Vardagens påhitt,

Ja så illa är de. Jag fyllde hela 27 år igår. Börjar bli lite till åren nu. Skrynklorna börjar väl snart dyka upp som brev på posten.

Vaknade av att Stefan och Rasmus kom och sjöng "Ja må hon leva" för mig. Så fick jag ett kuvert som paket. Stefan har hela helgen frågat mig om jag varit nyfiken på vad jag skulle få i present, och jag har svarat med en massa frågor. Dels frågan: Är de en hon eller han? Han sa att de var en Han. Då blev jag väldigt fundersam. Jag öppnade kuveret och tänkte att de skulle vara ett presentkort eller kanske en upplevelse eller direktiv till vart det riktiga paketet låg. Öppnade kortet och då ramla de ut en Han ur det. Inte vilken han som helst utan en Gustav Vasa. Alltså 1000kr. oskrynklad. Fatta en orynkig gammal Gustav Vasa! Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska göra för kul med han.
Men det bästa med hela allt var nog de som stod i kortet. Det var grattisönskningar från Stefan och Rasmus och Rasmus hade hållt i pennan själv och skrivit under. De var väl mest en massa streck och krumelurer men ändå. Han hade varit med och skrivit på kortet. Mammahjärtat smälte direkt.

På eftermiddagen så kom familjerna Nilsson och Westberg över på lite kalas. Även Vivi gumman kom hit och fikade lite med mig och jag fick en jättefin blomma av henne. Tusen tack! Av Familjen Nilsson/ Westberg så fick jag en kossaäggkopp och en mugg att dricka varm choklad i. Riktigt fina.

Blev en toppen dag trots att jag blev ännu ett år äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela