Snuppananni

för kallt för mig.

Publicerad 2010-12-08 14:59:40 i Vardagens påhitt,

Vaknade i morse och tyckte att de var lite kallt inne. Men de är ju som vanligt i detta gamla hus när vintern kommer. Men med -22 grader ute så sjunker genast inne tempen till runt 15-16 plusgrader. Det var lite väl kallt med 15,8 inne i morse. Brr. Luftvärmepumpen står på 30 grader så den gör ju ett bra jobb, men häromdagen så sänkte Stefan kurvan på pannan eftersom de bara var 5 grader kallt ute. Med så lite minusgrader så blir de genast runt 23 grader inne, vilket jag tycker är riktigt behagligt men som Stefan tycker är för varmt. Så i morse var de bara att justera kurvan igen för att få lite värme inne. Nu på eftermiddagen så visar termometern på ca 19 grader inne. Lite bättre men fortfarande för kallt för min smak.

Har bakat en smaskig paj till lunch idag. Den består av färsk brockoli, rökt skinka, och västerbottenost. Låter inte de väldigt smaskigt. Kan glädja er med att de var riktigt gott. Blev lite matlådor av de oxå så jag kan äta de flera gånger o bara njuta. :D

Nu har Rasmus vaknat från eftermiddagsvilan o vill ha min uppmärksamhet. Sitter här i mitt knä o dunkar nävarna i bordet och når nästan till tangentbordet.. :S

köttgrytan jag lagade igår eftermiddag var ingen större succe för lilleman igår.. men idag så gick de åt en hel isbit med köttgryta, en med pot.mos och en med morot.. bra att hab äter så han blir stor o stark.

nu blir de babylek på vardagsrummsgolvet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela