Snuppananni

Pyntat granen

Publicerad 2010-12-16 18:27:03 i Vardagens påhitt,

Idag på förmiddagen så fick jag sån lust att ta fram julgranen och göra den fin inför julafton.
Egentligen började de med att jag skulle leta fram mina försvunna jullöpare som jag inte sett sedan jag flytta från lägenheten för 1½ år sedan.
Jag hade en misstänkt kartong längst in bakom allt, som de stod lakan o diverse på. Den vet jag att jag inte har kollat i sedan jag flyttade så de kunde ju mycket väl vara där i som mina löpare låg. För att komma åt denna kartong så var jag ju tvungen att flytta på julgranskartongen och några andra småkartonger. Eftersom jag ändå skulle flytta granen så kunde jag ju lika gärna bära ner den och ställa upp den där den skulle stå. Det är ju bara en vecka kvar till jul.
När jag väl kom ner i kartongen som jag misstänkte så såg de först ut som att de bara låt ett överkast o en kudde där i. Men som jag lärt mig som liten så måste man ju kolla under alla saker för att vara helt säker. Mycket riktigt. Där längst underst i lådan så låg ju alla mina fina jullöpare. Åh va glad jag blev för att återse dom.

Sen blev de ner och packa upp granen, slänga i lite kulor o glitter och ställa fram lite tomtar här o var. De blev även en jullöpare på köksbordet och en på vardagsrumsbordet. Blev så fint. Nu känns de som allt de värsta julstöket är klart. Jag tog ju tag och storstädade hela huset igår så även de är ju klart.

Det går ju att hinna med en hel massa saker på dagarna även fast jag har Rasmus att roa.
Idag när jag pyntade granen så hade jag vikt hans matstol så de blev både stol och bord och ställt den i vardagsrummet medan jag grejjade. Han har ju min gamla matstol som jag hade när jag var liten, och den går att dela/ vika så man får både stol och bord. Så då kunde han leka med sina leksaker under tiden.

Nu har jag badat och nattat lilleman och är barnvakt åt hans lillfaster. Ska göra henne sällskap vid barnkanalen en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela