Snuppananni

Skotertur

Publicerad 2010-12-18 14:46:14 i Vardagens påhitt,

Det blev årets första skotertur för min del idag. Herr Thorsell kom hit o skulle åka lite skoter med Älsklingen, och jag ville ju självklart oxå få chansen att åka lite. Så när Rasmus somnade i vagnen vid lunch så lämnade jag över han till farmor en stund. Tur att hon bor i huset bredvid så det är lätt att hämta o lämna. 
Så var de bara på med hjälm, glasögon o vantar och hoppa på skotern. Jag åkte med herr Thorsell eftersom Signe var med och hon åkte bakpå Stefan.
Det blev ingen jättelång tur utan en sväng runt byn. Shit va skoj de var. Känns att de är länge sedan jag åkte skoter nu. Sist jag åkte så var de nog strax efter jul förra året för sen blev täckbyxorna för små i midjan. Men de måste verkligen göras om fler gånger o de snart. Får hoppas snön ligger kvar länge så de blir mycket åka.

Nu på eftermiddagen så drog grabbarna i väg en till vända. Tror dom skulle åka till Romme, men de vet man ju aldrig säkert. Hörde nu att dom kom tillbaka hem igen. Dom har väl vart borta iaf 1.5 timme. så de blev nog en lite längre tur.

Nu ska jag gå o göra lilleman sällskap vid hoppgungan.

Hopp hopp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela