Snuppananni

Miniweekend i Stockholm med familjen

Publicerad 2010-12-13 18:23:22 i Vardagens påhitt,

På fredagen så packade vi in oss i en hyrbil och åkte till Stockholm. Vi fick ju en gratis hotellnatt i samband med att vi köpte Rasmus fina barnvagn. Vi valde att bo på Comfort hotell Stokholm som ligger på Kungsbron. Det var nästan mitt i stan så de var kanon. Blev lagom gångavstånd till stan.
Vi tog en runda på stan på fredagseftermiddagen och kikade lite.
Det var ju Nobellfesten samma kväll så de var mycket diplomatbilar som stod parkerade överallt. Hela hötorget var fullt i bilar. Stefan tyckte de var skoj o gå o kika på bilarna eftersom dom är lite mer special än de bilar vi vanliga Svenssons åker i.
Vi hade även tänkt att vi skulle gå ut på kvällen och käka lite god mat. Dels för att fira att jag fyllde 27 på söndagen och för att få en riktig myshelg. Jensens Böfhus är något som jag varmt kan rekomendera om man tycker om kötträtter. Jag åt på Jensens för första gången när vi var till Jönköping i påskas och blev fast. Nu tänkte vi att vi skulle äta de igen fast denna gång i stockholm. Sagt och gjort så knatade vi förbi Jensens Böfhus på väg upp på stan på fredagskvällen för att boka bord. De var knökfullt där inne när vi kom dit, men dom hade ett bord för 2 vuxna och en barnvagn klockan 20.30 på kvällen. Så de vart en sen middag, men ack så god. Jag valde en Vitlöksbiff. Det var en 190grams mediumstekt ryggbiff med tsatsiki, oliver, marinerade vitlöksklyftor och pommes.. Åhh de var så de smälte i munnen. Finns inte mycket jag ätit som varit så gott.

Efter en god och mysig middag så gick vi tillbaka till hotellet och duschade. Sen fick man krypa ner nyduschad i rena mjuka och sköna lakan. Jag älskar verkligen hotellsängar. Dom är så mjuka och sköna. Sängkläderna skulle jag gärna vilja ha hemma i min egen säng eftersom dom är så otroligt mjuka och svala.

Vaknade vid 9 på morgonen av att Rasmus och Stefan låg och kikade lite på tv och väntade på att trötta lilla jag skulle vakna. Gjorde oss i ordning och gick ner och åt en god hotellfrukost. Sen var de packa och checka ut eftersom v hade mer planer för lördagen.
Vi hämtade bilen i hotellgaraget och styrde mot Skansen. Hade fått tips av en gammal kompis att de skulle vara julmarknad där och de ville jag så klart se. Var ju jättelänge sedan jag var på skansen dessutom.
När vi kom dit så var de inte speciellt mycket folk så de gick fort att komma in. Vi började med att gå in på akvariumet för att se alla smådjuren. Så mysigt. Rasmus tittade förundrat på alla färgglada fiskar och även på rockorna och hajarna Sen gick vi en runda och kikade på marknaden. Den var mysigt men lite kallt. Så när våran parkeringstid gick ut så valde vi att börja röra oss hemöver, eftersom de tar några timmar att komma hem.

Hade två toppendagar i stockholm med min älskade familj. Längtar redan till nästa gång vi ska ut o resa. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela