Snuppananni

Hänt massor

Publicerad 2010-07-17 19:58:08 i Vardagens påhitt,

Nu var de lääänge sedan jag var här och skrev något och det har hänt massor i mitt liv.
Har inte kunnat uppdatera här pga internet haveri eller rättare sagt så kapade grannen Telefon och Internet kabeln med cirkelsågen när han rev bort panelen från deras hus. Eftersom vi delar internet med dom så blev även vi utan internet.
När de väl var åtgärdat igen så blev de ingen tid för internet.
Då ville nämligen våran älskade lilla Rasmus komma ut till oss.
Han kom fredagen den 9/7 kl 09.47. Han var 50cm lång och vägde 3420 gram. Vi blev således kvar på BB ända till söndag eftermiddag. Sedan dess så har dagarna sprungit iväg.

På Måndagen drog ett oväder fram över gården och medförde ännu större internethaveri. Ledningen som går från telefonstolpen och in till huset gick av så de blev att vänta på reparatörer som kom i onsdags.

Men nu är jag tillbaka här för en stund igen.
Rasmus ligger i soffan och sover med pappa så jag får en stund för mig själv innan de är dags för matning igen.
Familjelivet är underbart. Rasmus sover och äter bra. Jag får sova nästan hela nätterna. Han vaknar ca 3 gånger för att äta på natten för att sen direkt somna om.

Vi var till BVC i går fredag och då var han en vecka gammal. Han hade då växt ca 1,5 cm och gått upp 165 gram sen vi åkte hem från BB. Han växer så de knakar.
Trots att han bara är 8 dagar gammal så har han hunnit med om en hel del. Han har fått åka 3 olika bilar, vara Evon när han var bara 6 dagar. Varit på shoppingrunda med mamma o pappa på kupolen, Varit och kikat på pappas arbetsplats.

I morgon så ska vi åka till gammelfarmors stuga i Mångberg utanför Mora. Då är det fäbodag och han ska få träffa lite av pappas släktingar. Får hoppas att han kommer vara lika lugn och nöjd som han varit hela den här veckan.

Nu har jag inte tid här längre. Nu ska jag gå o mysa ner mig i soffan med min familj och kika lite på tvn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela