Snuppananni

Rättviksträffen

Publicerad 2010-07-04 10:48:01 i Vardagens påhitt,

Vi kom dit o vi njöt hela dagen och kom hem igen.

Igår morse bar de av mot Rättvik för att ställa ut familjekombin. Hade även ett gäng vänner med oss som ställde ut sina bilar.

Vi har senaste tiden varit lite oroliga för att de inte skulle bli någon Rättviksträff för våran del. Med en dag kvar till beräknad förlossning så var allt lite osäkert.
Men nu ville inte den lill* komma nå tidigare än beräknat så då gav vi oss av till träffen. Givetvis så var allt packat och klart ifall att vi skulle behövt åka därifrån.
Men jag sitter här och skriver och är fortfarande gravid.

Vi hade jättekul på träffen igår. Mycket folk, massor med snygga bilar av olika årsmodeller och klasser. Vissa hade lagt ner en förmögenhet på styling och lack medan andra hade bevarat sina gamla klenoder i helt orginalskick.

Det var en kanondag på alla vis. Solen sken från klarblå himmel. Närmare 30 grader i luften. Stranden ett stenkast från utställningsplatsen, där de flesta tog ett svalkande dopp i Siljan. Alla utom jag. :( Det hade varit oerhört skönt att ta ett dopp i sjön när de var så varmt men de kändes inte som ett smart alternativ så nära inpå beräknat datum. Så jag väntade till vi kom hem och tog en kall dusch istället.

Vid 4 tiden var de dags för prisutdelning vid scenen så vi gick dit och satte oss i gräset för att se vilka som vann. Vi retades lite med en kompis som var med och ställde ut sin gamla volvo 140, sa att han skulle minsann få pris och få köra fram bilen till scenen o visa upp den. Han sa att han skulle inte få nå pris. Men tji fick han. När prisutdelningen började så sa speakern att han ville ha fram förare o bil med nr: 31 och en del andra till sidan av scenen. Nr 31 var våran kompis. :P Han fick en första plats i 100/200 klassen.

Sen började dom dra andra och tredje pris i alla andra klasser. När de kom till 700/900 klassen så ropade dom upp bil nr 27 som andra pristagare. Men va fan säger Stefan, de är ju jag! Han fick en andra plats. Det var väldigt oväntat men samtidigt väldigt roligt. Vi som var så osäkra på om vi ens skulle komma till träffen, åkte därifrån med ett pris.

När vi väl rullade hemmåt sen så blev de stopp för glass och mellanmål på Mc donalds innan vi kom hem och fixade lite riktigt krubb. Grabbarna grillade lite flintastek medan jag tog de lugnt i soffan. Det tär på krafterna att gå i gassande sol en hel dag som höggravid. Men helt klart värt besväret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela