Snuppananni

Dragrace i Orsa

Publicerad 2010-05-31 20:30:34 i Vardagens påhitt,

I lördags bar de av mot Orsa flygfält för att kika på dragracing.

Var först lite fundersamma på hur vi skulle göra med tanke på vädret, men efter lite frukost o dusch och en konsultation med min vän Madde så bestämde vi oss för att åka.
Maddes sambo skulle ju nämligen tävla så även hon skulle ju dit.

13 mil och 1½ timmes bilresa senare så var vi framme lagom till lunch i Orsa. Men vad händer då?
Jo de börjar ju så klart att spöregna. Så vi traskade sakta genom depån och kikade lite på bilarna för att sen stanna i Madde o hennes karls depå och vänta ut regnet.
Som tur var så hade vi köpt med oss lite Vanlijbillslängd och dricka som vi kunde snaska i oss. :D

När vi suttit där i ca 2,5 timme och jag varit kissnödig i ca en halv så gav sig renget så jag iaf kunde linka ut i skogen o kissa lite.
Tävlingarna skullle ha startat redan vid 9 på morgonen men efter lite dålig struktur från ledningen så hade dom enbart kört en licenskörning på morgonen. Det resulterade i att ALLT var försenat med ca 6 timmar.
Men vid 3 tiden så gav vi oss av mot läktaren och inväntade starten.

Det var många tävlanden i olika klasser så de tog ganska lång tid allting.
Med nya mörka regnhotande moln på himlen så avklarades race efter race ända till klockan var strax innan 6. Då gav jag o hjärtat upp och åkte hem istället för att vänta ut renget.

Maddes karl gjorde två snygga kval innan vi åkte hem. Han körde även upp sig en klass. Från Gatbil Index E till D. Riktigt bra gjort för att vara hans första riktiga tävlingssäsong med sin ombyggda bil. Han gick även vidare till elimineringen på söndagen. Men vi åkte aldrig upp och tittade något då.

På söndagen var jag istället hemma och slipade och målade om i köket. Så nu har vi bestämt färg till våra skåpluckor och jag har målat skåpen. Nu är de bara skåpluckorna som ska grundas o målas några gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela