Snuppananni

Färskpotatis, matjesfileer och gräddfilsdip med gräslök

Publicerad 2010-05-31 20:44:22 i Vardagens påhitt,

MMM kan de bli mer sommar nu??

Var och storhandlade i morse och hittade färskpotatis i affären. Var ju bara tvungen att köpa resten av midsommarmaten oxå. :P
Så till kvällsmat blev de kokt färskpotatis, matjesfileer och gräddfilsdip med klippt gräslök i.
Dom hade även jordgubbar, dock inga svenska men de gör inget. Jag kan kanske vänta ett tag till på dom.

Var även in på Barnens hus och frågade om dom skulle kunna fixa ihop våran fina vagn till i morgon så att vi kan hämta hem den då. Jag är så sugen på att fixa alla dessa grejjer nu. Tycker dock de är lite tidigt än att sätta upp spjälsängen men allt annat till den är tvättat och klart, så bara att bygga ihop när jag känner för de.

Är lite nervös inför morgondagen oxå. Ska ju nämligen få dödsdommen på min älskade SKA. Bilbesiktning klockan 14.10 i morgon.
Gjorde en snabb översyn av den idag för att se att allt fungerade som de skulle.
Men så klart var de ju nått litet fel. Stefan fick leka kabeltattare och fixa min nummerskyltsbelysning som var trasig.
Det var ju inte ett sånt enkelt fel som trasig lampa heller, utan de var två kablar i kabelhärvan som hade gnagts av när man öppnar och stänger luckan hela tiden.
Eftersom jag för ett år sedan hade problem med att skuffen inte gick att öppna pga samma kabelhärveproblem så anade vi vart felet låg. Tog ca 10 minuter o lite skarvande så var de klart o fungerande igen.
Så i morgon borde SKA gå igenom utan anmärkning. Jag var ju till och med så duktig och lämnade in han på byte av framrutan förra veckan så de kan dom ju inte gnissla över iaf.

Nää nu har jag inte tid med datorn längre. Nu är Älsklingen snart klar med gräsklippningen o då blir de efterrätt.

Nu ska jag snoppa jordgubbar och vispa lite grädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela