Snuppananni

Falun tur o retur.

Publicerad 2010-11-03 12:47:11 i Vardagens påhitt,

Började denna morgon med att Rasmus ligger och sparkar o sprattlar en massa så jag vaknar. När jag precis slagit upp ögonen så kommer de ett sms.
Från Vivi. Hon undrar om jag kan hämta henne på akuten på falu lasarett! Jag blev inte ett dugg orolig då jag förstod vad de handla om.

Hon blev misshandlad av en kompis hemma hos sig när hon hade fest för drygt 2 veckor sedan. Sen dess har han haft ont i huvudet o varit yr, varit till läkare o varit sjukskriven. Så i går kväll stod hon inte ut med huvudvärken längre o åkte till akuten för att få en skallröntgen så de inte skulle vara nå allvarligt som blivit efter misshandeln.
Så jag o Rasmus klev upp vid hav 8 och gjorde oss klara för att åka till falun. Vid 9.30 hade hon fått beskedet efter röntgen och kunde åka hem, så jag o Rasmus brände in till falun o hämtade hem henne. Lillgumman har de inte lätt inte!

När vi kom hem igen gick jag o Rasmus in till farmor o dagbarnen o läste morgontidningen o pratade lite.

Det är ju sånt pissväder ute så idag blir de ingen promenad. Rasmus har precis somnat i sin säng o sover lite middag. Så de är väl nu jag ska passa på och få någonting vettigt gjort, ,men orkar inte. Sitter här o bloggar lite istället.
Jo nått vettigt får jag gjort. Jag sitter o beställer kort som ska framkallas och även en förstoring eller 2, vi får se hur många de blir.

Bjuder på en liten bild på min lilla isbjörn från en av våra promenader.



Nu ska jag öppna paket som kom med posten.. Visserligen vet jag vad de är eftersom de är jag som beställt de, men ändå skoj. Det är en julklapp till Stefan!!

Kommentarer

Postat av: Vivi

Publicerad 2010-11-03 15:34:52

Jag är superduper glad att du kunde hämta mig! :) Tack <3 Utan dig vet jag inte vad jag hade gjort, jag är så glad att jag har dig i mitt liv, du vet så mycket, har gått igenom så mkt med mig och jag bara älskar när vi umgås! :) Tack igen!



Du är helt underbar! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela