Snuppananni

Hissgardinen

Publicerad 2010-11-06 09:27:17 i Pyssel,

Jag fick tid igår kväll till att sy min hissgardin som jag var iväg och köpte tyg till på förmiddagen.

Det var busenkelt att sy. Bara att stryka in kanterna och sy och göra en kanal för gardinstången i överkant.
Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Så nu finns ju risken att de kommer upp fler här hemma.



Fick lov att skruva ner fästena till gardinstången och flytta isär dom för att de skull bli bra med gardinen, men såg sen att de måste flyttas isär lite till så att gardinen inte blir så veckad och knölig. Men de får bli till eftermiddagen.

Kom på i morse i duschen att de finns ju ett sätt att fuska lite på. Har man en vanlig gardinlängd som är i rätt bredd för fönstret så är ju den färdigsydd, och bara att rulla upp på en rundstav och knyta fast med söta band.

Min rundstav är ett träskaft till en räfsa som är köpt på Biltema för drygt 20 kr.

Jag är även lite sugen på att göra en sån där hissgardin som veckar sig när man drar upp den. De skulle vara skitmysigt att ha i sovrummet men dom är de lite mer arbete på och lite krångligare att få till snygga. Men skam den som ger sig. Ska hitta nå fint tyg bara..

Nu ska jag roa Rasmus lite som leker i babygymmet.

Hoppas ni fick lite inspiration.

Kommentarer

Postat av: Nadja

Publicerad 2010-11-06 17:58:44

Åh så fint det blev! :)

Postat av: Vivi

Publicerad 2010-11-07 12:25:09

Det blev ju riktigt fint! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela