Snuppananni

Katastrof lunch

Publicerad 2010-11-23 21:06:14 i Vardagens påhitt,

Kan de bli värre?

Jättehungrig på lunchen och tar fram Viltskav för att göra gryta. Denna gång hade vi köpt just Viltskav, för de var nå specialpris på den istället för den vanliga Viltmästarskaven som jag brukar köpa.
Jag som i vanliga fall är skeptisk till min egen matlagning gjorde inte skepsismen mindre denna dag.

Tog fram köttet ur frysen och skulle steka i ordning det. Det första jag lade märke till var att de luktade starkt, rökt. Men det gör ju viltkött. Nästa bakslag var att vi inte hade nå champinjoner hemma. Det skulle alltså bli Viltskavsgryta utan allt. Lök är ju redan uteslutet eftersom Rasmus bli knölig i magen när jag äter de.

Blev allt mer hungrig ju närmare maten blev klar.

Jag dukade och Stefan och jag satt oss för att äta. Jag tog en provtugga innan jag lastade på massa mat på tallriken, bara för att jag var skeptisk till smaken. Det var ju avskyvärt. Smakade bara rökt o fränt. Usch. Stefan tog sin första tugga o sa att de var gott. Efter tugga nummer 2 så sa han att jag hade rätt i att de smakade konstigt. Tugga nr 3 så sa han att de inte var gott. Tugga nr 4 tog han aldrig.

Det var bara att kasta alltihop. Det var nog bland de värsta jag någonsin lagat. Tror inte ens katterna skulle ätit de. När stefan inte tycker om maten så är de illa. Nu var de inte bättre än att klockan redan var 1 o Stefan lära åka till jobbet vid 2 så de fanns inte mycket tid att göra ny mat på. Så vi klädde Rasmus o slängde oss i bilen o åkte till Max o åt mat.

Jag tycker fortfarande att det luktar rökt kött i hela köket..bläää.. ska ALDRIG mer köpa Viltskav.

Nog om det. I morgon så ska jag och Rasmus ta en sandviken tur. Ska först hälsa på Jenny som fyller år o fika lite med henne. Sen på eftermiddagen ska jag försöka träffa Mia o ev innan jag åker tillbaka till sandviken ta en kort visit hos mamma.
Hoppas att de inte är allt för dåligt väglag på Rix80 i morgon. Så nu ska jag packa i ordning Rasmus skötväska och sen slänga mig i duschen.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela