Snuppananni

Nu knackar vintern på dörren.

Publicerad 2010-11-08 22:09:11 i Vardagens påhitt,

-9°C var de ute i morse vid 8 när jag klev upp. Men de värsta var väl att de var ca 17 grader varmt inne bara. Nu märks de verkligen att vintern börjar närma sig. Golvet blir iskallt, katterna vill komma in på kvällen och råttorna har flyttat in i väggarna igen.

Anledningen till att jag var uppe så tidigt var att jag hade fått en tandläkartid kl 08.50. Lite segt att kliva upp ensam medan barn o sambo fortfarande sov så gott bredvid mig i sängen. Men vill man va fin får man lida pin säger ju ordspråket.
När jag gick ut o skulle starta bilen o skrapa rutorna så hade ju min handbroms som vanligt dragit på solsemester till Bahamas eller nå annat varmt ställe och lämnat mig kvar i kylan. Så jag fick försöka skrapa bort inlandsisen från rutorna utan att få bilen att börja rulla o köra över mig. För senil som jag är så hade jag ju glömt att sätta i motorvärmaren igår kväll.
Hos tandläkaren gick de ju fint. Fick en ny tid för att laga ett hål. Den 22 december. Kul, de var min julklapp de.

På eftermiddagen så åkte jag och Rasmus in till Kupolen och mötte upp Madde för en fika på Waynes. Mumsade en vaniljbulle och en cola. Vi gick även runt en sväng och kikade i lite affärer. Hittade lite kul pyssel på Panduro som fick följa med mig hem. Rasmus fick en bitleksak från Babyproffsen oxå.
När Madde lämnade oss för att möta upp sin sambo o få skjuts hem så gick jag o Rasmus en sväng till Lindex för att kolla om dom hade nå skoj. Hittade 3 reaplagg som får bli julklapp till Rasmus.

Nu under kvällen har jag suttit med mitt pyssel o de blev väl ganska bra.  Blir 3 stycken små julklappar till utvalda personer. Har en massa kreativa tankar i huvudet nu så jag kommer väl inte kunna somna i kväll.

Men de är väl dags att försöka lägga huvudet på kudden om jag ska orka upp i någorlunda tid i morgon.

Måste bara lägga upp en bild på en body som jag inte kunnat motstå att köpa.



Natti natt Alla goa o glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela