Snuppananni

Ockelbofilt.

Publicerad 2010-11-05 14:39:24 i Borlänges Ockelbopojkar,

Förra veckan gav jag mig på ett syprojekt som jag och Stefan kom på redan i våras innan Rasmus hade kommit.

Vi sprang på en Orange flecce filt på Önskehuset i maj, och den var Stefan tvungen att köpa.
Tanken med den var att göra en Ockelbo filt till Rasmus, att ha i vagnen till vintern.
Detta blev resultatet



Färgen är väldigt svår att återge men den är knallorange.

Det svåra med detta projekt var att rita upp loggan på den svarta fleecen. Men efter mycket om och men och många olika pennor så fick jag till en logga. Sen skulle den ju sys fast på den orangea filten. Efter 2 timmar så var de klart. Nu sitter de en logga på vardera sida av filten. Mycket pill att kontursy alla bokstäver men de blev riktigt bra när de vart klart.
Så nu har Rasmus något som garenterat ingen annan har.

Den följde med på skoterns dag förra helgen och Gubbarna vart lite imponerade över den.

Kommentarer

Postat av: Ina & Albin

Publicerad 2010-11-05 19:23:52

Vad duktig Du är Annica!!! Gardinen kommer säkert oxå bli skitsnygg!!

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-11-05 23:22:59

Åh, va fint! vad duktig du är :D kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela