Snuppananni

Borlänges OckelboPojkar på Skoterns Dag i Mora.

Publicerad 2010-10-31 13:15:17 i Borlänges Ockelbopojkar,

Ja precis som rubriken lyder så var de skoterns dag i Mora igår.
Borlänges Ockelbopojkar var inbjudna till M-performance, och ställde ut sina skotrar.
Det är inga nya skotrar utan gamla klenoder från 60-70talet. Även fast de är gamla skotrar så är dom totalt upprustade och tävlas o körs varje vinter så länge de finns en frosthinna på marken.

Det kom mycket folk fram o frågade om skotrarna och var intresserade av att höra o se om dom fungerade. Bosse, Per och Stefan startade mer än gärna skotrarna och gasade lite. Det fanns ju även en del som inte bara var intresserade av nya skotrar utan som var riktigt intresserade och kunniga kring veteranskotrar.

Med sig hade dom även 2 skotrar som verkligen ALLA fastnade för och tyckte var häftiga och de var de två minsta längst fram. En barnskoter och en skoterbob målad som en ockelbo. Bilden är från förra årets skoterns dag, för jag har inte hunnit lägga in gårdagens bilder från kameran.



Borlänges Ockelbopojkar består av ett gäng glada "gubbar", o min sambo, som är intresserade av att bevara de gamla skotrarna. Ni kan ju se för er själv på www.4ever300.com 

När utställningen drog mot sitt slut så packade vi ihop allt o åkte och käkade lite innan vi begav oss hemöver mot Borlänge igen.
Jag och Rasmus kommer i vinter följa med på de flesta arrangemangen och tävlingarna som dessa pojkar ska på och kommer fotografera och blogga om alla upptåg.

Värt att notera:
1.
Bosse drog en repa på barnskotern över gräsplanen som är bakom tältet på bilden.
2.
Stefan fick blodad tand av Bosses påhitt och startade så upp sin skoter och drog en repa över samma gräsmatta någon timme senare.

Så det behövs inte snö för att man ska kunna åka skoter. :D

Det var väl allt för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela