Snuppananni

Helgen

Publicerad 2010-10-25 19:12:47 i Vardagens påhitt,

I helgen vart de inte mycket gjort för min del. Mest slö o slappa.

Hämtade Stefan efter jobbet på fredagen, för han lämnade in bilen på lackbehandling över helgen.
Bakade lite pizza på kvällen o slappade i soffan.

På lördagen vart de inte mycket gjort. Stefan hjälpte Herr Thorsell med hans bil på dagen och jag var hemma med Rasmus o myste. Köpte lite kinamat på kvällen o tog de lugnt.

Söndagen bjöd på lite mer aktivitet. Var till Barnens hus o köpte en ny sängkudde till Rasmus, för den han hade var så dålig. När han legat en natt på den så hade all fyllning flyttat ut på sidorna o han låg som i en grop.

Hittade även en SKITsnygg vinteroverall till honom.
En Lindberg, svart med vita ränder o vit dragkedja. Men så klart så fanns den ju inte i den storleken som vi skulle ha. Den snälla personalen ringde till och med till butiken i Gävle för o höra om dom hade den kvar, men även där var de slut. Inte skulle dom få in nå fler heller för de var slut på lager. Usch va sur jag vart.
Kom sen på att dom brukar ju sälja Lindberg på Babyproffsen på Kupolen oxå, så vi åkte dit o kikade, men den fanns inte där heller.

Strosade runt en stund på lite olika butiker på Kupolen innan vi begav oss hemöver.

Klockan 16 var de dags för Tupperwareparty hos svärmor/farmor/grannen. Så jag matade Rasmus o lämnade över honom till Stefan för att gå över till dom på partyt.

Fanns ju massor med skoj saker man kunnat köpa om plånboken hade tillåtit de. Tyvärr så är jag ju inte rik så jag fick nöja mig med en easyRice och en Optimum på lite drygt 1liter. Den blir perfekt att ha vällingpulvret i sen.
Mitt i allt så fick jag lov o skjutsa iväg Stefan för att hämta hem bilen från lackbehandligen så jag höll nästan på att missa fikat.

Sen blev de bara kvällsmat o en kort kik på Indiana Jones innan de var dags för kudden.

Kort o gott så var de de jag roade mig med i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela