Snuppananni

Långpromenad o VIP kväll

Publicerad 2010-10-21 14:46:53 i Vardagens påhitt,

Vaknade i morse o kände mig ganska pigg o utvilad. Solen var på väg upp o det såg ut att bli en riktigt fin dag.
En kik på termometern i köket bekräftade mina farhågor om att de skulle vara J*vulskt kallt. -5.3 grader stod termometern på.
Happ jag som tänkt ta en promenad idag. Var bara att slänga på sig underställ o vinterjacka o mössa.
Rasmus fick en höst/vinter overall igår som hans pappa hade när han var liten. Den var i nå fluffigt vitt material.
Så i med lilleman i overallen, så söt han blev. Såg ut som en liten isbjörn, särskillt som han hade svarta små vintervantar. Bädda om honom i vagnen med täcke. Blev riktigt mysigt.

Sen traskade vi iväg, förbi åkrarna o energiskogen o in bakom bonden med korna gick runt bondgårdarna o sedan tillbaka förbi energiskog o åkrar.
Bönderna var ute o spolade ut Kiss/bajs på höstsådden, så de luktade ju lagom mumma när man gick förbi. Men så är de väl när man bor på landet. Bara att vänja sig.
Var iaf ute i precis en timme o gick. Riktigt skönt.

Efter lunchen kom Sofia o frågade om vi skulle ta en prommis med barnen så dom fick sova lite middag. Sagt o gjort så tog vi, kanske inte den bästa vägen, men de blev en promenad att minnas. Gick åkervägen över grannarnas åkrar. Det var geggigt o lerigt o kladdig, men skoj som bara den. Vagnarna blev ju inte så vackra men vad gör de när de finns vattenslang att tvätta med.

Nu ligger Rasmus i babygymmet o leker lite och jag ska försöka börja med maten så den är klar till Stefan kommer hem. För efter maten så ska vi till Mats Bilar här i borlänge på VIP kväll. Det är visning av ny Subaru STI Racing o vi är inbjudna. Får se vad de blir för spännande som händer då.. berättar mer i morgon om hur de var.

NU matlagning! Lax med fetaost o kesella ovanpå ungsbakade potatisklyftor. Får se om de blir gott.

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela