Snuppananni

Nyfiken, shopping o nappflaska

Publicerad 2010-10-08 14:15:18 i Vardagens påhitt,

Är så nyfiken!
Älsklingen har köpt en present till mig. Men jag kommer få vänta till min födelsedag eller ännu längre, till julafton innan jag får den. Han har visat alla utom mig vad de är för nått o alla säger att de är fränt.
Jag blir galen av nyfikenhet.

Till lunch idag så provade vi att ge Rasmus lite utpumpad o uppvärmd mjölk i flaska. Provade ge han de när han var ca 6 veckor o då gick de bra.
Idag var de Stefans tur o prova ge han. Det gick så bra. Han visste precis vad som gällde och var så nöjd i pappas famn. Tror Stefan njöt av att få chansen att ge han mat. Är ju alltid bara jag som gör de annars eftersom jag ammar honom. Efter en måltid på ca 70ml så somnade han o ligger nu o sover middag så skönt i sin säng.

I morgon bär de iaf av mot ULLARED och shopping på GEKÅS.  06.00 är de avfärd hemmifrån. Hur jag nu ska klara av att komma upp ur sängen o ramla ut i bilen till dess. Fy så tidigt.
Men jag o Rasmus får väl sova i bilen.
Räknar väl med att vara framme kring 1-2 tiden o sen shoppa järnet fram till dom stänger.

Har bokat boende på Alkoven i Gällared (www.alkoven.se )
Perfekt  och fräscht lågprisboende som inte alla vet finns. Därför finns de oftast plats med kort varsel. Campingen är ju fullbokad flera månader i förväg.
Sover där en natt o sen blir de shoppa på söndagen en stund innan de är dags att vända den fullpackade bilen hemmåt.

På vägen hem blir de nog även ett stopp hos min älskade lillebror i Linköping så han får träffa sin systerson litegrann o se hur mycket han växt sedan han var 3 veckor.


I morgon är inte heller nån vanlig dag för då är de Rasmus 3 månaders dag. Lillkillen växer så de knakar. Jollrar o grejjar för fullt med händerna. Älskar att lilla o leka i babygymmet o vill inget annat än sitta eller stå upp när man har han i knä. Tiden går så fort.


Nu ska jag packa resväskor o göra klart inför morgondagens resa. Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela