Snuppananni

Shopping

Publicerad 2010-10-28 20:21:39 i Vardagens påhitt,

Rasmus som redan har kläder i överflöd får ännu mer. Men han växer ju så de knakar o de ena efter de andra plagget blir för litet.
Använder nu mest storlek 68 till han, men nått enstaka 62 funkar fortfarande.

I söndags så var jag o familjen till Barnens hus o köpte en ny kudde till Rasmus. Fick då syn på en skitsnygg vinteroverall som både jag o stefan ville köpa. En svart Nimes från Lindberg. Men så klart så fanns den inte i 74 som vi ville ha. Vill ha storlek 74 så att han ska kunna använda den hela vintern o inte bara fram till typ januari som de skulle bli med en i storlek 68. Vi gav upp tanken om overallen när dom sa att de inte skulle komma in några och att dom inte gick att få tag på hos leverantören.

Men så igår skickade en kollega till mig (som städar på barnens hus) ett sms o skrev att de skulle komma in en overall på tordagen eller fredagen i storlek 74. Min lycka var total.

Skickade iväg min sambo o sonen i morse för att höra om overallen hade kommit, men dom vände i dörren.De var så mycket folk. De är tydligen nå dagserbjudanden där på olika artiklar mellan torsdag o söndag, o alla skulle tydligen ha barnstolar som dagens erbjudande var.

Strax efter lunch så ringer dom från Barnens hus o säger att overallen har kommit. Dom hade tydligen fått tag i en från nån annan butik som ringt till dom o sagt att dom bara hade i 74 men att de skulle vara för litet för den kunden dom hade. Då hade tjejen på Barnens hus kommit o tänkt på mig o min önskan från söndagen o bett den andra butiken skicka över overallen eftersom dom hade en kund (mig) som så gärna ville ha en i just 74. Jag hämtade den nu på eftermiddagen med ett stort leende.

NU kan snön falla i drivor så Rasmus får använda sin fina overall.



Har även shoppat en del på tradera till min älskade lilla prins.

En villervalla bodysuit som kom hem med posten idag.
Älskar verkligen villervallas kläder. Dom är så snygga o håller bra kvalitet.
Blev även en body med Traktorer på som kanske kommer i morgon.


De var nog allt för idag.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela