Snuppananni

Min egen lilla vrå.

Publicerad 2011-08-06 22:07:29 i Vardagens påhitt,

Jag har äntligen fått mig en egen liten vrå att gömma mig i här hemma. Gömma är kanske lite fel ord eftersom min vrå ligger mitt i huset.

Länge har jag haft min lilla sy-hörna i köket. Symaskinen på köksbordet och alla mönster och tidningar på arbetsbänken och tygerna i en låda därunder. Allt har varit ivägen och jag har fått höra många gånger hur min symaskin tar upp en massa plats.

Idag fick de vara nog med att vara ivägen, så jag bad min sambo om hjälp att göra en egen liten vrå i vardagsrummet.
Vi knatade ut på ladan och hämtade in ett bord. Gick upp på vinden och hämtade ner en Elfa hylla och köpte hyllkonsoller på Biltema.
Hjärtat skruvade upp hyllan och jag tvättade av bordet och bestämde vart allt skulle vara.
Nu har jag fått ordning på allt material och känner mig riktigt nöjd med min egen lilla hörna.
Har även hunnit med att sy en Flodiströja till Rasmus under eftermiddagen och kvällen. Så min nya hörna fungerar fint att arbeta i.
Nu är det dags att vika lite tvätt, hänga upp lite ny och sedan hoppa in i duschen innan de är dags för kudden.
Ha de så bra allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela