Snuppananni

Orsa Björnpark

Publicerad 2011-08-10 20:55:16 i Vardagens påhitt,

Dagens äventyr gick till Orsa Björnpark. I morse när vi gav oss av hemifrån så var de gråmulet och regnet hängde i luften. Vi hoppades slippa regnet men hade ändå packat ner regnkläder ifall de ändå skulle komma en skvätt.
När vi passerade Insjön så började molnen spricka upp och det blev finare och finare ju närmare Orsa vi kom.
Strax innan vi svängde av in till Grönklitt så kom vi ikapp 2 personer som segade sig upp för backen på rullskidor.
Stefan säger då: "De där skulle ju kunna vara Anna Haag och Emil Jönsson!" När vi passerat dom så säger Stefan igen: "Haha, De var ju dom.."
Väl inne i björnparken så fick vi se alla djur utom Rödräven, men den kan vi ju se hemma på gården så de gjorde ju inte så mycket.
Här har vi en kamtjatka björn.
Isbjörnen låg o solade sig en stund.
En mysig familjedag i parken med många fina djur.
På vägen hem så mötte vi regnet på samma ställe som vi lämnade det,nämligen i Insjön.
Nu ska jag börja planera inför Rasmus dagisinskolning som börjar på måndag.
Efter 15 månaders ledighet är det åter dags att ställa väckarklockan. Känns lite motigt då jag älskar att sova på mornarna.
Nu är de snart dags för kudden. Hoppas ni haft en lika skön dag som jag. Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela