Snuppananni

Semester på fädboden vid dammen.

Publicerad 2011-08-01 11:45:13 i Vardagens påhitt,

Sitter vid dammen i Mångberg och njuter av lugnet.

Vi åkte hit i fredags efter att vi varit på en topptur till Hyckjeberg och kikat på utsikten. Rasmus satt i en bärryggsäck på Stefans rygg medan vi avverkade ca 100höjdmeter på en kilometers sträcka. Ganska så brant, varmt och svettigt. Men en perfekt träning. Det var en helt underbar utsikt eftersom det var soligt och klart väder.
Väl i stugan så blev det grillning och bad i dammen. Hela 22 grader varmt var det.

Lördagen spenderade vi inne i Mora med lite shopping. Hittade en tramptraktor till Rasmus på Leklust i Noret. En stor röd traktor med släp.
Rasmus sträckte sig efter den och pekade så fort han fick syn på den. Vi kunde inte låta bli att köpa den. Problemet var bara hur vi skulle få plats med den i bilen. Men efter lite plockande och stuvande så fick den plats. :D


Söndagen bjöd på vackert väder och finbesök från Borlänge. Det var nämligen Stefans syster och hennes kille som kom på besök över dagen.
Vi rodde några vändor i dammen och upp till sjön med Rasmus så han skulle få känna på hur det är att åka båt.
På eftermiddagen så blev det en springtur på ca 2-3 km, bad och grillning. På kvällskvisten blev det några parti UNO.

Nu sitter lilleman på sin traktor och låter "brum brum"  medan hans pappa skjuter på. Dom lastar leksaker i skopan och kör iväg och tippar av det i släpet. När släpet är fullt med leksaker kopplar dom på det och åker nån annanstans och tömmer av det igen, och så börjar allt om igen. Lillkillen har så bra balans att han kan sitta och dricka vatten ur pipmuggen samtidigt som han åker både uppför och nerför slänten på traktorn utan att hålla i sig i ratten.

Om jag saknar mina skor?  Ja ibland så får man leta efter skorna. Oftast så ligger dom lastade i traktor släpet :D

Rasmus går och går och går, stadigare och fortare för varje dag. Han har även lärt sig klättra upp för farstutrappan och sitter sen där och säger "titta" eller "dä" och pekar på nya och spännande saker. Han är en glad liten parvel som utforskar allt och njuter av sommarlugnet.

Detta är verkligen semester. Inga måsten, vi gör de vi känner för för stunden. Bad, promenader,en utflykt till något fint ställe eller bara sitta på bryggan och njuta av finvädret är underbart.

Då jag inte sitter vid min egen dator just nu så har jag heller inga bilder att lägga upp så det kommer ett nytt inlägg senare med bildmaraton från våran fina semester resa. Håll till godo.

Ha nu en trevlig fortsättning på semestern och glöm inte att koppla av och njuta.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela