Snuppananni

Trängslets kraftstation

Publicerad 2011-08-10 20:22:09 i Vardagens påhitt,

Tack vare goda kontakter så fick vi igår en privat guidning av Trängslets kraftstation.
Denna maskinhall ligger ca 100meter under mark.
Detta är trotteln där vattnet kommer in från botten på dammen.
I dessa röda skenor går strömmen från generatorerna till transformatorerna som sedan blir till ström i våra vägguttag. Det surrade ganska mycket i detta rum. Jag vill inte ens veta hur mycket ström de var i varje skena.
Vi gick även en sväng i en av nödutgångstunnlarna. Här var de ca +4-5grader.
Fin utsikt från ovansidan på dammen.
Dammen
En oerhört spännande och givande rundtur med en duktig och kunnig guide.

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2011-08-15 13:20:49

Det va ett roligt äventyr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela