Snuppananni

Fetaostbakad laxsida

Publicerad 2011-12-04 18:16:08 i Annica äter,

Idag stod de lax på kvällens meny. Vi hade en hel laxsida i frysen som fick tina. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den, men efter lite funderande så blev den fetaost inbakad.

Detta behöver du:
* en hel laxsida med skinn
* fetaost som smulas sönder
*citronpeppar, salt
* olja
* potatis

Lägg laxen i en form med skinnet nedåt. Krydda med salt i peppar. Skär några snitt i laxen med jämna mellanrum och fyll dom med smulad ost.
Ringla lite olja runt laxen.
Skala och klyfta potatisen och lägg runt laxen. Ställ in i ugnen på 200 grader till potatisen är klar, ca 20-25 min.

Till detta gjorde vi två olika kalla såser.

Avokadosås:
*En avokado som mosas
*crème fraîche
*vitlök
Blanda ihop allt och smaka av med salt o peppar.

Romsås:
* crème fraîche
* rom på burk
* dill
Blanda allt. Mängden bestämmer du själv.

Blev mycket gott och uppskattades av hela familjen. Serverades med en grönsallad med fetaost.

Kommentarer

Postat av: Johannaty

Publicerad 2011-12-05 11:21:13

Vad kul att du är med och tävlar , mm kanske blir kvällens middagstips det där jag älskar lax :)

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-12-13 12:59:26

Oooh va gött de lät & ser ut! ÄLSKAR Lax :P Nom nom nom

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela