Snuppananni

Gästbloggare

Publicerad 2011-12-07 19:07:35 i Vardagens påhitt,

 

Hej allihop! Just nu har jag knyckt mammas dator och gör ett kort inlägg. Men berätta inget för mamma, jag får inte röra datan egentligen, hon säger att den kan gå sönder. Hehehe.

Idag har jag träffat en konstig sak.

Den är stor som ett hus och ser lite konstig ut. Den säger ingenting utan tittar bara på mig hela tiden. Jag tycker den är lite läskig. Mamma säger att de är en gosis elefant som heter Jumbo. Ja Jumbo kan jag förstå men inte gosis... Knasiga mamma.



Som sagt så är jag lite rädd för honom än, men de går bättre o bättre, han verkar vara snäll. 
Men han envisas med att vara så tyst och bara stirra på mig. Vad ska jag göra för att få honom att prata och leka med mig?
Jag har provat klappa på honom lite snällt, knuffat honom och slagit på honom men han blir inte ens ledsen. Då tog mamma med Jumbo in i vardagsrummet och satte han i en fotölj och då lånade jag ut min favoritbok till honom, för att säga förlåt för att jag slog han. Då verkade han bli glad iallafall, men han sa ingenting. Han kanske inte kan prata?!


Pappa sa att han lekte med Jumbo när han var barn. Hmm så stel som Jumbo är så måste de varit på Stenåldern. HHAHAHA för pappa är ganska gammal... :D



Jumbo försökte även gå in i min koja i köket men han var lixom lite för stor så han kunde inte. Tur var ju de, för de är ju MIN koja. Kolla in bilden så ser ni hur stor han verkligen är. Jag är ju bebis jämfört med den killen. Jag hoppas han tinar upp lite till i morgon så kanske vi kan leka då.

Nu ska jag och min misse gå och sova i MIN säng, och där får inte Jumbo plats så han får väl sova på soffan eller nått. God natt allesammans!



Förresten.... Är de nån som vet vart jag kan hitta en kompis till min misse på bilden ovan? 
Jag har bara missen o han blir lite ledsen när han får vara ensam när jag åker till dagis. Jag vill helst att de ska vara en misse av samma sort så dom inte blir osams om vem som är snyggast medan jag är borta. Hjälp mig hitta en vän, jag har inte så mycket veckopeng så han får inte vara allt för dyr, för då måste jag fråga pappa om mer veckopeng. :P

Natti natti alla snälla rara där ute..*gäsp*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela