Snuppananni

Hurra Hurra Hurra

Publicerad 2011-12-12 10:30:29 i Vardagens påhitt,

Idag är ingen vanlig dag, för det är Annicas födelsedag.. Hurra Hurra Hurra!! 

Sitter här hemma i köket med min frukostskål bestående av Verum Hälsofil jordgubb/smultron och F Musli Gold Fruit. Tittar ut över den snötäckta gården och önskar att jag var frisk nog för att gå till jobbet idag. Men än har inte magen helt ordnat upp sig.
Vet att det kan ta sin tid men jag vill känna att den är så pass bra att jag inte behöver sitta dubbelvikt av smärta rätt vad det är, när jag ska försöka jobba.

Som rubriken lyder så är de ju min 28års dag idag. Rent ut sagt skittråkigt att behöva var sjuk på sin födelsedag. Men vad ska jag göra? Säger som Lotta på Bråkmakargatan: "En riktigt Usel födelsedag".
Fick ju en riktig sovmorgon idag, så jag ska väl inte klaga. Stefan gick upp med Rasmus vid 05.30 och åkte till dagis, och jag vaknade av ett grattis sms vid 9.40. :D

Hoppas dock att kvällen/ eftermiddagen kommer bli bra för då är det nämligen dags för årets första julbord. Tillsammans med mina kära kollegor på jobbet så ska vi åka upp till toppstugan på Romme Aplin och äta julbord. Färden upp går med Bandvagn. Ska bli riktigt skoj. Var där för 2 år sedan och det var riktigt julstämning där. 



Nu ska jag starta en tvätt med lite tyg och sen ska jag inta soffan och bara vila, utan stress. De enda jag behöver göra idag är att gå ut och sopa fram bilen så jag vet var den är till i morgon bitti och laga mat till Stefan och Rasmus kommer hem, så dom hinner äta innan dom ska skjutsa mig till julbordet. Det tycker jag är en lagom jobbig födelsedag. 

Soffan nästa.. hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela