Snuppananni

Magkatarr...

Publicerad 2011-12-10 13:05:18 i Vardagens påhitt,

Då har min mage tackat för sig och packat ihop. Började med anfall av strålande smärta i magen i onsdags och under torsdagen kunde jag knappt stå upp så jag avslutade arbetet och åkte hem och sov.
Sjukvårdsrådgivningen säger att de är Magkatarr jag drabbats av. För mycket stress och en känslig mage går inte ihop.
Under fredagen låg jag ner eller satt hopkurad. Så fort jag stod upp eller åt mat så fick jag anfall och vissa gjorde så ont att jag låg på golvet i fosterställning. :(
Köpte Omeprazol Sandoz 20mg på apoteket och expediten sa att de skulle ge effekt efter ca 2 timmar. Men den tabletten gjorde ingen skillnad på hela dagen. 

I morse började jag frukosten med en tablett och ett glas vatten, provade sedan att äta lite Verum Hälsofil och lite f-musli. Det gick förvånansvärt bra och jag hade bara 2 anfall under loppet av 2 timmar (torsdagen och fredagen hade jag ca 10-20/timme) och dessa var inte lika hemska. Kunde även vara ute en stund och få lite frisk luft på förmiddagen. Får hoppas att det börjar avta lite så jag kan leva ett någorlunda drägligt liv nu. Vill ju inte behöva ligga ner hela dagarna. 

Ska försöka hitta på nå mat som jag klarar av att äta också, just nu känns de som att de enda jag får i mig är fil o musli och blåbärssoppa. Men de står jag mig inte så bra på.
Den som har nå bra tips får gärna dela med sig utav dom...:D

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-12-13 12:57:50

Hejsan!

Känner igen mig när jag läser om din magkatarr,levt med de i flera år nu =/ men ett bra tipa jag kan ge dig är att köpa Omeprazol på apoteket,min mage har blivit mycke bättre.

Mvh Lotta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela