Snuppananni

Sankta Lucia.

Publicerad 2011-12-13 20:42:33 i Vardagens påhitt,

image description
Världens sötaste lucia...

Idag var de dags för Rasmus första Luciafirande på dagis. Å självklart så skulle han ju vara lucian själv. 

Många är insnöade i att flickorna ska vara lucior och tärnor medan pojkarna ska vara stjärngossar,tomtar eller pepparkaksgubbar. Men pojkar kan vara lucia lika bra som dom kan vara tomtar.
Rasmus var den enda pojklucian,men minst lika söt.
Jag struntar i vad alla de andra föräldrarna tyckte och tänkte om att han var klädd till lucia. Jag har inte lika trång syn på könsroller som många andra har. Barn är barn och ska så vara så länge dom har möjligheten.
Han är och kommer alltid vara min älskade lilla pojk oavsett vilka kläder han har på sig. :D

Barnen var superduktiga på att sjunga. Det var massor med föräldrar, mor o farföräldrar och vänner där och kikade på alla fina barn. Ett riktigt mysigt luciafirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela