Snuppananni

Trötter

Publicerad 2011-02-10 16:37:13 i Vardagens påhitt,

Är kanontrött idag. Har sovit dåligt ända sedan tisdags natt då Rasmus fått feber. Han sover bara i korta perioder för att sedan vakna och vara jätteledsen och otröstlig en stund för att sen somna om igen.
Det är jobbigt att inte sova mer än ca 3-4 tim på nätterna och sen jobba 6 timmar på förmiddagen och sen hem och ta hand om honom igen när Stefan ska till jobbet.
Eftersom Rasmus sover korta pass (10-20min) lite nu och då under dagen så kan jag inte sova när han sover heller.
Hoppas att han börjar piggna på sig snart så jag kan få lite sömn oxå.

Har ju börjat jobba denna vecka. Började i måndags. Känns skönt att ha lite rutiner på dagarna igen. Går faktiskt bättre än väntat att kliva upp vid 06 på morgonen.
Det känns i kroppen att jag inte har jobbat sedan i april 2010. Träningsvärk i benen och armarna. Men det är bra.
Det jag jobbar med nu är att städa ur nyrenoverade lägenheter på Betesgatan i Borlänge. Hittills så har vi gjort klart 7 lägenheter på 4 dagar på två personer (idag var vi 3 ). Lägenheterna är ettor, treor och fyror.
Lägenheterna är ljusa och fina nu efter rusten.

Ska nog gå o vila lite i soffan nu när liten har somnat igen. Så jag orkar med natten och morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela