Snuppananni

1års kalas och shopping

Publicerad 2011-07-11 15:26:27 i Vardagens påhitt,

I helgen har de varit fullt upp. Liten kille blev ju stor kille. 

På fredagen byggde jag ihop en liten tårta till Rasmus första 1års kalas. Senare på kvällen så kom Farmor, Mats och lillfaster på kalaset. Av dom fick han ett jättefint regnställ i gult o grönt. Av lillfaster S så fick han en alldeles egen liten bebis, sin första docka. Den fick en stor kram av honom så fort den var ur kartongen och nu sover den med honom i hans säng på nätterna. :D

Lördagen bjöd på ännu mera kalas. Först så kom Farfar, storfaster S och kusin E och åt lite tårta. Av dom fick han ett OKQ8 bilgarage, tröja och byxa, och en HotRod T-shirt.  
Vid 2 tiden så drog jag iväg till tågstationen och hämtade upp min lillebror som kom hit och ska ha lite semester här med oss. När vi var tillbaka hemma igen så hade Gammelfarmor och Gustav kommit, så då blev de lite mer tårta. Av gammelfarmor så fick han en Fleecetröja, en t-shirt och en body. 

Jättefina presenter fick han från alla som kom på kalas. Av oss föräldrar så fick han oxå paket och de var en body och ett par byxor. Mycket kläder blev det men vad annars ska man ge den som redan har allt vad leksaker heter, och som helst av allt leker med en plastskål och slevar från köket?

Söndagen var de tänkt att vi skulle lämna Rasmus hos farmor och dra till Leksands sommarland och bada lite, men som vanligt när man är ledig o ska göra nå skoj så regnar det. Vi tog istället med oss Rasmus och åkte till Lager 157 i Sågmyra och Lager 70 i Insjön och shoppade lite. Jag hittade faktiskt en hel del som jag gillade.

Kvällen bjöd på finare väder så då blev de ett dopp i poolen. Det var 26 grader varmt, men jag tog på mig våtdräkten för säkerhets skull. Simmande 14 varv i poolen så de blev ca 200meter motion. :D  

Har ni haft en bra helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela