Snuppananni

Avvänjning

Publicerad 2011-07-06 01:09:31 i Vardagens påhitt,

Sitter här vid datorn och klockan är 00: 47 och väntar på att lilleman ska försöka somna om igen.
Försöker att avvänja honom med att äta så fort han vaknar på natten och i natt är andra natten. Igår tog de drygt en timme för honom att varva ner och komma till ro igen. Det efter att jag gett upp alla försök att lugna honom och tog täcke o kudde o lade mig på soffan o sov. 

Tycker att han är tillräckligt stor nu för att inte behöva äta var tredje timme på natten och jag behöver få sova för att orka med både han och mig själv på dagarna. Men det blir en flaska i taget.
Just nu är den flaskan mellan 11 o 12 som ska tas bort. Sen får de gå ett tag så blir de även den mellan 3 o 4 som ska bort.
Men jag tycker det är så himla jobbigt att höra honom vara så arg och ledsen. Jag vill bara ge honom flaskan för jag vet att han blir lugn då,men jag vet oxå att han inte behöver den längre och att han kan somna om utan den. Stefan klarar att stå emot bättre än mig och liten kopplar inte ihop han med mat så då borde de gå lättare att få honom o somna om. 
Jag hoppas de inte tar så många nätter att genomföra detta. Många säger att de räcker med 3 jobbiga nätter så sover dom förbi det sen. Jag hoppas innerligt det för jag lider verkligen av detta. Men de är första gången under mitt år som mamma som jag tyckt att något varit jobbigt oxå (som tur är).

Men på lördag så fyller ju lilleman hela 1 år. Lillkillen blir storkillen. Vad hände egentligen? Vart tog tiden med bebisen vägen? Känns som de var nyss han kom till oss. Så nu är de fullt upp med planering av kalas. Fast vi tänker göra de litet o enkelt.
Lite planering blir de ändå då farmor o farfar inte är de bästa vänner så de får bli separata kalas och faster jobbar eftermiddag och vi har planer för söndagen. De blir tajt om tid att få in 2 kalas men de ska vi nog klara av. 

Alla frågar vad han önskar sig i present,men den stackarn har ju allt han behöver i leksaksväg fram till han blir typ 5 eller nått, och hans mammas älskar o shoppa kläder :D. Han fick en Bobby car med släp och en tramptraktor av Stefans arbetskollega för en månad sen och sen har ju Stefan alla sina leksaker kvar sen han var barn. Så vad ska man önska åt honom? Inte så kul med pengar heller men de är ju sånt som han kan ha nytta av senare i livet. Ucsh de är svårt med presenter. 

Nu börjar de bli ganska tyst i sovrummet så nu är de väl snart dags att smyga tillbaka till kudden igen o få sova några timmar till innan de blir o göra välling. Natti natt på er alla där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela