Snuppananni

En liten utflykt

Publicerad 2011-07-07 20:40:38 i Vardagens påhitt,

På förmiddagen packade jag och Rasmus in oss i Volvon och åkte på en lite utflykt. Resans mål var Säterdalen,där vi mötte upp min gamla klasskompis och hennes syster och deras två pojkar. 


Rasmus fick gunga lite medan dom andra pojkarna åkte i en stor rutchkana. Han som verkligen älskar att gunga..:D

Sen gick vi och åt lite medhavd lunch och tittade på alla männsikor som knatade förbi.



Rasmus fick ha sin bästa stora haklapp på sig när han skulle sitta på filten och äta helt själv.
Till lunch bjöd hans mamma honom på kalla köttbullar, majskorn, gurkstavar och jordgubbar.
Haklappen funkar även bra att ha som tallrik eftersom den täcker en så stor yta, väldigt praktiskt. (tack svärmor för mallen, så jag kunde sy en egen). 

Efter picknicken så gick vi vidare till fäboden och hälsade på alla söta djur. Där fanns får och lamm, getter och killingar, kalvar, grisar, kanin,höns,tuppar och kycklingar, och så kunde man rida på en ponny förståss. 



Han var till en början lite osäker o skraj för killingen men efter en liten stund beslutade han sig för att den var ofarllig o ville känna på de små hornen. 

När vi kikat och klappat klart alla djuren så somnade Rasmus på direkten i sin vagn och sov till de att vi kom hem på gården igen. 

Det var en helt underbar och trevlig utflykt som jag gärna gör fler gånger. Även kul och återse min klasskompis som jag inte träffat på ungefär ett år. 

Vad har ni andra gjort en fin dag som denna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela