Snuppananni

Livet blir lite roligare med färger

Publicerad 2011-07-16 11:14:18 i Pyssel,

Har flyttat ut Rasmus lekhörna från vardagsrummet till hallen för att han aldrig ville vara i vardagsrummet. 

Hans nya plats under trappen i hallen blev perfekt, lagom stort och lätt för mig att se honom från köket. 
Kände dock att de behövde piffas upp lite. Så jag ritade och målade upp ett tåg på väggen med vattenfärger.

Det som saknas just nu är touch spotlights i snedtaket och på väggen som han kan trycka på så dom tänds eller släcks.



Han blev väldigt intresserad av tåget på väggen i morse när han fick syn på det. Det fanns ju inte där igår kväll. Han stod och kände på hjulen och vagnarna med gubbarna en bra stund berättade Stefan.

Nu har även Stefan kommit på en sak som ska få målas upp på väggen. Vad det blir får ni se när han gjort de klart. Men känner man Stefan så kan nog en del gissa vad de är för något. Kan säga så mycket som att det är ingen bil. 

Nu ska jag fortsätta mina funderingar kring hur Rasmus sovrum ska inredas under hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela