Snuppananni

Rasmus har börjat gå.

Publicerad 2011-07-15 09:57:23 i Vardagens påhitt,

Då var bebistiden snart över. I lördags på självaste 1års dagen så bestämde sig den lille herren för att prova sina egna ben. Han gick 4 steg själv på gräsmattan. Sedan dess så har han tagit några egna steg varje dag.
Igår när jag satt ute i grusgången och rensade bort ogräs så stog han själv på grusgången en bit från mig, så kom farmor och satte sig på huk ca 2 meter från honom och sa "kom då" och höll fram händerna. Ja då traskar han på. Gick hela vägen fram till farmor och såg överlycklig ut. Efter det så provade några fler gånger men då gick han inte lika långt, men blev så glad över sin framgång att han klappade händer åt sig själv.. :D 

Han börjar bli så stor och duktig min lille kille.
*Han säger något som låter som "titta" varje gång han pekar på något. 
*Älskar allt vad kontakter är, helst dammsugarsladdens kontakt, men nu även lampkontakter. Dom funkar nämligen bra att slå i elementen så de låter illa. :/
*Kommit på att man kan lyfta på toalettlocket och kika ner i toan. Inte så bra för då är de nog snart fullt i saker i toan.  

Var till BVC och mätte och vägde honom i måndags och han växer precis som han ska. Han är nu 78cm lång och väger 10205gram och full i rackartyg. Han fick även sin tredje dos med vaccin och det gillade han inte. 

Nu går vi bara o väntar på besked om vi får nån barnomsorgsplats till hösten eller om vi måste vänta ännu längre.

Nu ska jag kolla så han inte river halva huset. Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela