Snuppananni

Sköna sommardagar

Publicerad 2011-07-13 12:11:40 i Vardagens påhitt,

Lilleman bestämde sig för att vakna tidigt idag igen. Han fick leka en stund själv på golvet innan jag masade mig ur sängen vid 8 tiden. När jag drog upp rullgardinen så sken solen så fint. Termometern däremot visade bara 12 grader så de var ju inte så varmt som de såg ut o vara. 

Käkade lite frukost och klädde sen på oss och gick en promenad runt de kända "Berget". En skön promenad där jag njöt av nuet. Kände doften av alla sommarblommorna och den svala vinden mot mina kinder. Lilleman somnade som vanligt på vägen hem. 

Väl hemma så bytte jag om till arbetskläder och gick ut och rensade ur hallonhäcken från ogräs. Det va en enkel sak eftersom de inte hunnit växa upp så mycket sedan förra gången jag rensade. 
Lilleman sov fortfarande när jag var klar så då passade jag på o räfsa av gräsmattan framför huset från allt gräsklipp. Gräsklippet fick en ny och bra plats i hallonhäcken där de blir bra gödning. 

Nu sitter jag och känner mig nöjd med mitt arbete. Rasmus leker på gräsmattan och jag njuter av slappar i solstolen. Men nu är det dags att gå in och laga lite lunch så jag orkar göra nått på eftermiddagen också. 

Ha en bra dag i solen och glöm inte smörja in er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela