Snuppananni

Vad var de jag såg?

Publicerad 2011-06-14 11:41:12 i Vardagens påhitt,

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, men de blir lite så när man har massa annat o göra.
Har nyss kommit hem igen efter en timmes promenad med Rasmus. Idag liksom igår så gick promenaden runt "berget". Berget är väl egentligen inget berg utan mer en knöl med ett bostadsområde på som heter Sörbo.
Ett varv tar ca 1 timme att gå och är väl ca 5-6 km långt. Rätt lagom promenad.
På vägen hem så såg jag ett djur jag nog aldrig sett förr o jag vet inte riktigt vad de var, men här är en liten beskrivning ifall någon annan vet vad de kan vara.
Storlek som en mindre kanin, långhårig, brun med gul/svarta fläckar, såg alltså lite flammig ut. Ett ganska litet huvud och ingen svans vad jag kunde se. Jag trodde först de var en långhårig katt, men när den sprang över vägen så hade den väldigt korta ben, så att magen nästan tog i marken och sprang med korta små steg men ganska fort. Så det var varken en kanin eller en katt.
Googlade på bilder på en lämmel, men tycker att en sån vekar vara mindre och korthårigare. Men i övrigt ganska snarlik. Den sprang ner mot ån så antagligen bor den i skogen/vattnet.
Vad de nu än var så var den väldigt söt. Såg den på ca 15 meters håll.
Nu är de dags för lite lunch. Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela