Snuppananni

Förmiddagspromenad

Publicerad 2011-06-28 09:40:33 i Vardagens påhitt,

Nu har lilleman bestämt sig för att vakna tidigt och vägra somna om. Med tidigt så menar jag klockan 6.30-7. Tidigare så har han alltid somnat om efter att ha fått en ren blöja och lite välling, men inte nu längre. Det är bara att sätta ner han på golvet bredvid sängen så han kan leka lite, o jag kan sova vidare en liten stund. Men de blir oftast inte så mycket sova eftersom hörseln är påslagen hela tiden för att ha kolla på vad han gör o var i huset han befinner sig. 

Efter frukosten vid 8 så börjar han bli lite trött igen så då är de lika bra att stoppa han i vagnen och gå en promenad så han får sova lite.
Idag blev det ingen lång promenad för jag fick nämligen 2 kompisar med mig från gården. 




Men jag har aldrig varit med om en katt med dålig kondis. Bebis (hon längst fram) orkade knappt med dom 500meter eller vad de kan bli som vi gick idag. Vi gick nämligen bara över på andra sidan vägen o fram till bondgården o tillbaka hem igen.
På vägen tillbaka så lade hon sig ner och vilade 2! gånger och såg trött ut. Tussan däremot hon pinnade på hela tiden utan paus o då är hon både större o äldre. Ibörjan av promenaden så sprang dom fram före mig för att sen vänta in mig o sen springa igen, men på vägen tillbaka så sackade dom efter mer o mer o efter ett tag var de säkert 15 meter mellan oss och då gick jag i normal promenadtakt med Rasmus i vagnen.

Nu ska jag gå ut o sätta mig o läsa tidningen o njuta av solen. 

Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela