Snuppananni

Jobbfunderingar !?

Publicerad 2011-06-08 20:22:51 i Vardagens påhitt,

Ja snart är de dags att återgå till vardagen och börja jobba igen. Har varit hemma på mammaledigt i ca 13 månader och kommer väl vara hemma iaf till tidigast 1 augusti, men de blir väl längre om vi inte får någon dagmamma.
Ibland kan jag sakna att jobba och träffa vuxna på dagarna, men samtidigt så är de väldigt skönt att kunna göra de som faller mig in.
Just nu sitter jag o kikar runt efter något nytt jobb. Har en fast heltidstjänst som lokalvårdare, men känner att jag gärna skulle vilja prova på något nytt. Frågan är bara vad ska jag hitta på o göra? Jag är utbildad fritidsledare sedan våren 2004 och har jobbat inom både barnomsorg, handikappverksamhet, och lokalvård sedan gymnasiet. Att arbeta med maskiner är nog inget för mig. Jag vill gärna träffa männsikor och vara social. Arbeta i en butik är något jag haft som en dröm sedan jag var liten (fråga mig inte varför jag valde Barn o Fritid på gymnasiet), men jag har ingen utbildning eller erfarenhet inom det området.
Då kommer jag osökt till nästa fundering: ska jag kanske plugga istället? Utbilda mig till något inom handel eller administration kanske? det leder ju i såfall till att bygga på Csnlånet jag redan har och det känns ju rätt tungt redan nu.
Om jag skulle gå tillbaka till mitt fasta jobb så är jag rätt säker på att jag kommer falla in i tryggheten med ett arbete och varken ha tid eller beslutsamheten att söka något annat.
De arbeten jag hittat är oftast visstidsanställningar eller på deltid (oftast 50%), är det ens värt att söka? Eller är de just det jag behöver för att må bra både på arbetet och när jag kommit hem efteråt. Jag vill ju gärna ha orken att leka med sonen när jag kommer hem och inte bara rasa ihop som ett korthus när jag kliver innanför dörren.
Att trivas på jobbet är viktigt för mig. Jag vill kunna mig omtyckt och respekterad, vilket jag sällan gör på de arbete jag har nu. Kollegorna älskar jag o jag hoppas dom litar på mig o min kunskap. De personer som jag kan känna att misstror mig eller inte respekterar mig är en del kunder och överhuvuden.
Så vad ska jag ta mig till? Ett nytt jobb vore guld, men att gå från en heltid o ner till deltid vore ju korkat för den ekonomiska tryggheten. Men vad är viktigast egentligen? ekonomin eller orken och lusten på fritiden, ev nya kunskaper och en utmaning i livet.
Många funderingar och frågor att fundera kring.
Ska ta datorn med mig ut på farstun och sätta mig o försöka skriva ihop ett personligt brev med tillhörande CV och referenser.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela