Snuppananni

Kolfibertyg på metervara

Publicerad 2011-06-17 13:42:14 i Vardagens påhitt,

Sambon har länge tjatat om att han skulle vilja ha en mössa i Kolfibertyg.
Jag har då svarat honom att den dagen han hittar ett tyg som ser ut som kolfiber i strukturen och lever upp till hans förväntningar så ska jag sy honom en mössa.

NU har de hänt. www.grunt.se har tyger i kolfiberlook på metervara. Det är gjort i PVC och har en skumgummiyta på baksidan som går att ta bort. Så nu ska han nog snart få sin efterlängtade mössa. :D


Grunt hade ingen bra bild på sin hemsida på hur de ser ut så jag lånade en bild från Stylingbutiken.se som oxå säljer ett liknande tyg. Grunt var toksnabb med leveransen, jag beställde tyget i onsdags morse och han skickade det någon timme senare så jag kunde hämta mitt paket redan igår eftermiddag. Det kallar jag bra service.

Tyget är väl i första hand till för att sy inredningar i bilar eller tex klä kontorsstolen med. Men eftersom det endast är fantasin som sätter gränserna här i livet så har jag o sambom startat ett litet hemligt projekt som kommer att visas efter den 2/7. Men kan säga så mycket som att det har blivit några sena kvällar vid köksbordet med mönsterritning.
När vårat projekt är klart så ska jag göra en klädsel till Rasmus matstol i detta tyg. Eftersom det är plast/gummityg så är de enkelt att bara torka av allt spill o kladd som blir, och så får han en toksnygg matstol.

Nån som har nå fler förslag på vad jag skulle kunna använda detta tyg till??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela