Snuppananni

Sommar o soliga dagar.

Publicerad 2011-06-06 21:46:29 i Vardagens påhitt,

Vilken härlig sommarvärme vi har här i Dalarna just nu.. Känns nästan som att vi har nallat lite på semestern med både långledigt och strålande solsken hela dagarna.
Jag har inte haft tid o vara inne. Vi har varit ute från tidig förmiddag till en bit in på kvällen.
På torsdagskvällen var vi in till falun och kikade på cruisingen tillsammans med Rasmus faster och kusin. Kusinerna myste i varsin vagn och kikade på bilarna och drack sedan kvällsvällingen tillsammans på en parkering innan de började bli tid för hemfärd. Blev en låång kväll, vi var nog inte hemma förrän kl var närmare 23 o killarna hade hållt sig vakna hela tiden. Det fanns en o annan "Brojbroj bil" där. Kusins namn för
"morbrors bil" och en del andra röda japsar.
På fredagen tog Rasmus ett premiär dopp i poolen här hemma på gården tillsammans med kusin. Först så tyckte han nog de var lite läskigt o lite kallt i vattnet, men efter en stund så plaskade han för fullt med kusin och klättrade i o ur poolen själv.
Lördagen bjöd på försök till shopping, men de blev inget handlat då jag inte hittade något fint till mig själv. Käkade lite mAx mat som tröst. Jobbar hårt på att försöka gå upp några extra kilon eftersom jag nu väger lika lite som i nian. Fortsätter denna viktnedgång kommer de inte bli mycket kvar. Ligger på minus 2-3kg mot vad jag vägde innan jag blev gravid. Ändå så äter jag allt onyttigt som kommer i min väg.
Igår började vi bygga på våran myggdörr som vi ska ha i sommarentrén. Den blir både katt och barnsäker. Inga katter in och inget barn ut med hjälp av en skiva i nederkant på dörren. Kan lägga uppe en bild när den är klar och på plats.
Sonen o sambon gav mig även en låång sovmorgon, ända till 10.15. De var så skönt att få sova tills jag vaknade utvilad. Tyst o lugnt var de oxå, då dom hade gått ut någon timme innan jag vaknat.
Idag så har jag målat ovan nämnda myggdörr och nu får den torka till i morgon. Har även hjälpt grannarna (farmor o lillfaster) med att sätta upp deras "lilla" pool, den är bara på 21 kubikmeter. Kommer nog ta ett par tre dagar att fylla den. Men sen blir de poolparty. Kusinerna har oxå fått en pool, dock något mindre som dom ska få bada i.
Även idag fick jag sova länge. Vaknade vid 9.30 tiden av att sambon stökade i köket och plockade undan deras frukost. Min sambo är en ängel som låter mig sova lite extra på morgonen då jag fortfarande är upp o matar lillkillen 3-4 gånger/natt. Han går oftast upp med Rasmus när han vaknar vid 7-8 tiden och låter mig sova en stund extra.
Nu på kvällen blev de även en rask promenad tillsammans med Farmor o lillfaster bort till berget. Familjen Hedman var hemma så vi stannade och pratade lite med dom innan vi vände och gick en lika rask promenad hem igen. Lillfaster hade tur o slapp gå hela långa vägen hem, för Stefan kom och skjutsade hem henne på flakisen. Rasmus somnade och sov skönt i vagnen hela promenaden. Det var underbart med en kvällspromenad i solskenet.
Nu blir de tandborstning och kudden, för i morgon blir de o kolla över bilen en vända och sen besiktning på eftermiddagen. Håll en tumme åt mig att den går igenom utan anmärkning.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela