Snuppananni

Öroninflammation

Publicerad 2011-03-08 15:12:56 i Vardagens påhitt,

De tackar jag för.
Jag som försökt bli frisk från min förkylning blev istället sämre i natt.

Vaknade vid midnatt när älsklingen kom hem från jobbet och kände att de gjorde lite ont i vänster öra. Hade lock för de o tänkte att de säkert är vatten som ligger kvar sedan jag duschade innan jag gick och sov. Men efter vilt skakande och bankande så inser jag att de inte kommer släppa.
Tog sin lilla tid att somna om. Efter 2 alvedon som inte hjälpte ett skit så somnade jag ändå efter ett tag, för att en stund senare vakna av att Rasmus var hungrig. Så i natt blev de inte mycket sömn, men sånt är livet ibland.

Ringde till vårdcentralen i morse eftersom värken hade blivit värre under natten och dessutom så hörde jag nästan ingenting på örat. Fick en tid kl 10.20 hos distrktssköterskan, men hon skickade mig direkt vidare till en läkare för en säkrare bedömning. Fick tid hos läkaren 10.40 så de blev inga långa väntetider, vilket var skönt.
Fick diagnosen Öroninflammation av läkaren och blev ordinerad nässpray och ipren/ alvedon, men om de skulle bli värre så fick jag även ett recept på pencillin.
Får väl se hur allt utvecklar sig, men jag hoppas att jag snart ska vara återställd igen till mitt normala jag.

Nu vet ni min friskhets status för ett tag. Nu ska jag roa en arg lilleman.

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela