Snuppananni

Orsa Speedweekend, snowrider GP

Publicerad 2011-03-14 20:15:44 i Borlänges Ockelbopojkar,

I lördags bar de iväg till Orsa på Speedweekend.

Jag preppade mig med nässpray och ipren för att orka med en lång dag utomhus med fortsatt förkylning.

Speedweekend i Orsa består av massor med skoj. En öppen depå där alla kan gå och kika, dragracing på sjöis, för alla olika sorters fordon och självklart så var de ju Snowrider Grand Prix.

Snowrider GP var ju anledningen till att vi åkte dit. Borlänges Ockelbo Pojkar (BOP) skulle ju köra en mindre snöovalstävling som tidningen Snowrider hade annordnat, enbart för veteranskotrar.

Medan pojkarna/gubbarna gick och inspekterade banan och talade med tävlingsledningen så gick jag och Rasmus och kikade på dragracingen. De var mycket roligt att se, dels en spark med Jetmotor, mopeder som gjorde över 100blås och självklart en massa bilar av olika sort och storlek. Allt från saab och volvo till Porsche o en och annan jenkjunk.

När de var dags för BOP att starta tävlingen så var de ju så klart mitt i Rasmus lunch. Så jag stannade kvar vid tältet för att mata honom klart. Efter ca 2 minuter kommer Stefan åkandes tilbaka från banan med sin skoter. Den hade gått sönder, så han kom inte ens till startlinjen denna tävling.
Tråkigt för honom men som tur var så var de inget motorhaveri denna gång utan ett mindre bakaxelbrott om man kan förklara de så. Vet inte riktigt hur de sitter ihop eller vad de heter.

Men sen traskade vi ut till banan och stefan fick vara sekreterare och sköta startlistan och poängfördelningen istället.Det blev ingen vinst denna gång för någon BOP, men däremot en 2:a och en 4:de plats.

Nu blir de några helgers uppehåll innan de är dags för oss att bege oss till Stöten för Grande Finale den 15:e april.

skoj skoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela